Czasy kiedy telefon komórkowy służył nam do wysyłania wiadomości tekstowych i połączeń telefonicznych minął. Obecnie smartfony wykorzystujemy nie tylko do komunikacji z najbliższymi, ale także do pracy, nauki czy rozrywki. W zasadzie bez telefonów nie wyobrażamy sobie już funkcjonowania i nic w tym dziwnego, ponieważ zastępują nam telewizję, komputery czy tablety, są smuklejsze, wydajne i zawsze mamy je pod ręką. Niestety nieustanna eksploatacja tych urządzeń prowadzi do częstych uszkodzeń i zmusza nas do napraw, które nie zawsze wiemy gdzie zrealizować, na jakie części postawić, albo jakie serwisy wybierać.
Gwarancja urządzenia
W przypadku jakiejkolwiek usterki czy awarii, warto w pierwszej kolejności sprawdzić gwarancję telefonu. Jeżeli ciągle jest aktywna, to najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z autoryzowanego punktu napraw dla danej marki telefonów. Telefon, który jest na gwarancji, a zostanie naprawiony w innym, nieautoryzowanym punkcie, może stracić prawo do bezpłatnej naprawy w ramach obowiązującej umowy, co oczywiście podnosi koszty usunięcia przyczyny niedziałania urządzenia.
Naprawa telefonu po okresie gwarancyjnym
Koszty naprawy usterek smartfonów są duże, dlatego często chcąc zaoszczędzić decydujemy się na najtańsze usługi i niewiadomego pochodzenia części zamienne, nie weryfikując doświadczenia i wiedzy pracowników serwisów, czy też opinii o wykorzystywanych do naprawy zamienników. Zdarza się, że korzystając z tutoriali internetowych naprawy dokonujemy na własną rękę, co niestety często kończy się pogorszeniem stanu naszego urządzenia. W korzystaniu z tańszych opcji nie ma niczego złego pod warunkiem, że dobrze poznamy produkt, w który chcemy zainwestować środki. Aby móc dobrze poznać właściwości produktów najlepiej przeprowadzić porównanie kilku dostępnych na rynku opcji i wybrać zamiennik, który w naszej opinii lub w opinii specjalistów będzie najlepszy. Warto mieć też na uwadze, że części zamienne wcale nie muszą być tańsze niż części oryginalne i że o cenie świadczy jakoś produktu.
Tania naprawa telefonu – czy to się opłaca?
Biorąc pod uwagę kwoty smartfonów, musimy liczyć się także z tym, że części które ulegną uszkodzeniu w trakcie użytkowania takie jak wyświetlacz, procesor, głośnik, port ładowania czy jakiekolwiek inne mają swój koszt. Chcąc naprawić uszkodzony telefon z nadzieją, że posłuży jeszcze przez kilka lat, musimy liczyć się ze sporym wydatkiem i nawet jeżeli chcemy zastosować zamienniki, to rozsądnym wyjściem będzie skorzystanie z usług profesjonalnych serwisów naprawczych, które odpowiednio zdiagnozują stan uszkodzeń i ocenią jakich części do naprawy użyć, a przede wszystkim, czy warto telefon naprawiać, czy po prostu zainwestować w nowy. O tym jakie opcje naprawy będą możliwe, najlepsze i najbardziej atrakcyjne cenowo powinniśmy dowiedzieć się od pracowników serwisu, którym powierzamy naprawę telefonu. Nawet jeżeli nie stać nas na zastosowanie oryginalnych części do naprawy smartfona, warto skonsultować stan urządzenia z profesjonalistami, którzy podpowiedzą jaka opcja będzie korzystna, doradzą w kwestii możliwych rozwiązań i poinformują nas o wszelkich plusach i minusach wybranej opcji naprawy.